کوک-ترد Alimentation نتایج خود را برای چهارمین سال و سال مالی 2020 خود اعلام کرد

کوک-ترد Alimentation نتایج خود را برای چهارمین سال و سال مالی 2020 خود اعلام کرد

ربع چهارم سال 2020

  • سود خالص قابل انتساب به سهامداران شرکت (“درآمد خالص”) بوده است 576.3 میلیون دلار یا 0.52 دلار هر سهم رقیق شده برای سه ماهه چهارم مالی 2020 در مقایسه با 293.1 میلیون دلار یا 0.26 دلار در هر سهم رقیق برای سه ماهه چهارم مالی 2019. سود خالص تعدیل شده بود 521.0 میلیون دلار1 در مقایسه با 289.0 میلیون دلار1 برای سه ماهه چهارم سال مالی 2019. سود خالص تعدیل شده در هر سهم بر اساس رقیق بود $ 0.471، به نمایندگی از افزایش 80.8٪ از 0.26 دلار1 سال گذشته
  • با توجه به اجرای اقدامات محدودکننده اجتماعی در جغرافیای مختلف که شرکت در آن فعالیت می کند ، همه گیر COVID-19 تأثیر معنی داری بر نتایج مالی داشته است ، که بیشتر با کاهش ترافیک در شبکه انجام می شود. حجم سوخت پس از واکنش اولیه به بحران به سرعت کاهش یافت اما در ماه آوریل تثبیت شد ، در حالی که به طور کلی حاشیه سوخت از کاهش سریع و شدید قیمت نفت خام و همچنین تغییر در چشم انداز رقابتی سود می برد. فروش کالاهای تجاری از یک سبد متوسط ​​بالاتر که به جبران بخشی از تعداد بازدید کنندگان کمتری کمک کرده است.
  • کل درآمدهای کالا و خدمات از 3.2 میلیارد دلار، کاهش 2.6. درآمدهای کالای همان فروشگاه در ایالات متحده 0.5٪ کاهش یافته است ، 6.5٪ در سال اروپا، در حالی که آنها 4.7 in در افزایش یافته است کانادا.
  • تجارت و حاشیه ناخالص خدمات 0.9 in در ایالات متحده به 33.0، ، 1.2 in در کاهش یافته است اروپا به 40.6٪ ، و 1.2٪ در کانادا تا 31.8٪ ، همه اینها توسط محصول مخلوط شده اند.
  • حجم سوخت حمل و نقل جاده ای همان فروشگاه در ایالات متحده 18.3٪ کاهش یافته است ، 13.4٪ در اروپا، و 23.5٪ در کانادا.
  • حاشیه ناخالص سوخت حمل و نقل جاده ای در ایالات متحده 28.37 ¢ در هر گالن در ایالات متحده به 46.88 ¢ در هر گالن ، با 39 0.39 ایالات متحده در هر لیتر در افزایش یافته است اروپا به 8.67 دلار آمریکا در هر لیتر ، و توسط CA 0.27 ¢ در هر لیتر در کانادا به CA 8.40 ¢ در هر لیتر.
  • اقدامات تعدیل کننده ای را برای انطباق با مشاغل انجام داد ، از جمله کاهش هزینه های غیر بحرانی سرمایه ، بازاریابی و تبلیغات تبلیغاتی و هزینه های مختلف حرفه ای تنظیم ساعت های فروشگاه در صورت مناسب و مشترک بهترین شیوه در واحدهای تجاری برای بهینه سازی تصمیم گیری و به حداقل رساندن ریسک های تجاری.
  • شرکت برای اطمینان از ایمنی مشتریان و کارکنان ، فناوری هایی را که می تواند برای خدمت به مشتریان فراتر از همه گیر ، از جمله گسترش تحویل خانه ، تبدیل به کلید شود ، پیش برد. کلیک کنید و جمع آوری کنید و تحویل کنار ، و همچنین سفارش و پیش پرداخت در برنامه.
  • شرکت در موقعیت نقدی قوی و تقریباً دسترسی به آن قرار دارد 4.7 میلیارد دلار از طریق پول نقد موجود و تسهیلات اعتبار عملیاتی ناخواسته در گردش آن.

سال مالی 2020

  • سود خالص در هر سهم رقیق شده از 2.09 دلار1 در مقایسه با 1.62 دلار1 برای مالی سال 2019 ، افزایش 29.0، ، در حالی که درآمد خالص تعدیل شده برای هر سهم رقیق شده بود 1.97 دلار1 در مقایسه با 1.63 دلار1 برای مالی سال 2019 ، افزایش 20.9٪
  • پروژه rebranding دایره K ادامه دارد آمریکای شمالی با بیش از 6،300 فروشگاه در حال حاضر نشان تجاری جدید جهانی Circle K را نشان می دهد ، بیش از 86.0٪ از کل پروژه آمریکای شمالی را نشان می دهد.
  • افزایش سود سهام سالانه 17.8٪ ، از CA 22.5 ¢ به CA 26.5 ¢.
  • بازده سرمايه شاغل – از 12.6٪ به 15.0٪ ، براساس فرم حرفه ای.
  • نسبت اهرم تنظیم شده ، از 2.18: 1 به 1.60: 1 ، بر اساس فرم حرفه ای ، که توسط درآمد قوی حاصل می شود ، بهبود یافته است.

_____________________________

1

لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اقدام عملکرد ، به بخش “سود خالص قابل انتساب به سهامداران شرکت (” درآمد خالص “) و تنظیم سود خالص قابل انتساب به سهامداران شرکت (” درآمد خالص تعدیل شده “) مراجعه کنید. تعریف شده توسط IFRS. این معیار عملکرد ، برای دوره های 12 و 52 هفته ای که به تاریخ 28 آوریل 2019 پایان یافت ، برای ارزیابی برآورد شده از طرفدار IFRS 16 تنظیم شده است.



2

لطفاً برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد این عملکرد عملکردی که توسط IFRS تعریف نشده است ، به بخش “تجزیه و تحلیل خلاصه نتایج تلفیقی برای سه ماهه چهارم و مالی 2020” مراجعه کنید. این اقدامات عملکردی ، برای مدت 52 هفته منتهی به 28 آوریل 2019 ، برای ارزیابی برآورد شده طرفدار IFRS 16 تنظیم شده است.

LAVAL ، QC ، 29 ژوئن 2020 / PRNewswire / – برای چهارم چهارم خود به پایان رسید 26 آوریل 2020، Alimentation Couche-Tard Inc. (“Couche-Tard” یا “Corporation”) (TSX: ATD.A) (TSX: ATD.B) درآمد خالص قابل انتساب به سهامداران شرکت را اعلام کرد 576.3 میلیون دلار، نمایندگی 0 دلار.52 در هر سهم به صورت رقیق. نتایج سه ماهه چهارم مالی 2020 تحت تأثیر سود خالص قبل از مالیات قرار گرفت 41 دلار00 میلیون در اختیار داشتن بخشی از مشاغل عمده فروشی ایالات متحده به عنوان بخشی از مبادله دارایی با CAPL ، سود خالص پیش از مالیات افزایش ارز خارجی 22 دلار.8 میلیون ، تأثیر مثبت در مالیات بر درآمد از 4.6 میلیون دلار از تعدیل دارایی های معوق مالیاتی ، هزینه های پیش از مالیات جمع آوری 2.9 میلیون دلار، و همچنین هزینه های تجدید ساختار قبل از مالیات از 0 دلار.9 میلیون نتایج مربوط به سه ماهه قابل مقایسه با مالی 2019 تحت تأثیر هزینه های تجدید ساختار قبل از مالیات قرار گرفت 2 دلار.6 میلیون دلار ، سود خالص ارز خارجی قبل از مالیات از 1 دلار.1 میلیون ، و همچنین هزینه های پیش پرداخت مالیات از 0 دلار.4 میلیون به استثنای این موارد ، سود خالص تعدیل شده تقریبا می بود 521 دلار۰ میلیون1 یا $ 0.471 در هر سهم به صورت رقیق شده برای سه ماهه چهارم مالی 2020 ، در مقایسه با 289 دلار۰ میلیون1 یا 0.26 دلار1 برای هر سهم به صورت رقیق شده برای سه ماهه چهارم مالی 2019 ، افزایش 80.8٪ در سود خالص تعدیل شده در هر سهم به صورت رقیق ، رانده شده توسط حاشیه سوخت حمل و نقل جاده ای بالاتر در ایالات متحده و در اروپا، تا حدی از تأثیر شیوع COVID-19 بر ترافیک در شبکه خود جبران می شود. کلیه اطلاعات مالی ارائه شده به دلار آمریکا است ، مگر اینکه خلاف آن تصریح شود.

“امسال ، کوچه تارد تبدیل به یک شرکت بهتر و قوی تر شد. ما یک سال استثنایی داشتیم ، هم از نظر مالی و هم از نظر عملیاتی. ما با اهداف استراتژیک خود از جمله رشد ارگانیک در شبکه با پیشرفت های جدی در بازآفرینی ما پیگیری کردیم. سایت ها و مارک سوخت ، شروع برنامه های جدید غذای ما در ایالات متحده ، فشار آوردن به ابتکارات قیمت گذاری پویا و بهبود تجربه مشتری در سراسر جهان است.یک مدل چابک و غیرمتمرکز و پیشرفت در برتری عملیاتی به ما این امکان را می دهد تا با چالش های بی سابقه ای روبرو شویم بحران COVID-19 و کرایه به مراتب بهتر از بسیاری از مشاغل دیگر. ” گفت برایان هاناش، رئیس جمهور و مدیر عامل شرکت Alimentation Couche-Tard.

وی گفت: “ما همچنین یک چهارم چهارم قوی با روند ترافیک مثبت داشتیم که قبل از آنکه تحمل قابل توجهی در میزان ترافیک و حجم سوخت را تحمل کنیم ، با سفارشات اقامت در منزل در همه جا که در ردپای جهانی ما اجرا شده است ، دچار کاهش شدیدی خواهیم شد. با موارد ایمپالس و اضطراری بیشتر ، و ما به سرعت برای رسیدن به خواست آنها برای لمس کمتر در هنگام بازدید از مکانهای خود نوآوری کردیم و بیشتر از همه ، سلامتی و ایمنی کارمندان و مشتریان را در صدر تصمیم گیری های خود قرار دادیم و متعهد شدیم که من می خواهم از همه کارمندان ، مشتریان ، شرکاء و سهامداران بخاطر اعتماد به تجارت در این مواقع دشوار تشکر کنم. من به شجاعت ، مراقبت ، و افتخار افتخار می کنم. تعهد کارکنان ما نسبت به یکدیگر و مشتریان ما نشان داد. ” برایان هاناش.

کلود تسیرمدیر ارشد مالی گفت: “من از عملکرد چهارم چهارم خودم بسیار خوشحالم و با وجود تلاطم ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 ، سال قدرتمند دیگری را پشت سر می گذارم. من به خصوص می خواهم تلاش های استثنایی تیم هایمان را در طول سال ، از اینجا ذکر کنم. اجرای طرح های رشد ارگانیک ما برای استاندارد سازی فرآیندهای کلیدی به منظور ساده تر کردن تجارت و بهره گیری از مقیاس ما .در یک سال گذشته ، سود سه ماهه خود را افزایش دادیم و بیشتر از 470 دلار00 میلیون به سهامداران از طریق بازخرید سهم ، ترازنامه خود را با ایجاد موقعیت نقدی خود تقویت کردیم و همچنان به حمایت از برنامه پنج ساله ما به توزیع استراتژیک سرمایه ادامه می داد. از زمان شروع همه گیر ، ما بازپرداخت سهم خود را متوقف کردیم ، ما برای به حداکثر رساندن جریان پول نقد تلاش کردیم و در نظم و انضباط هزینه معمول خود دو برابر شدیم. در نتیجه ، ما سال را با موقعیتی قابل تأسف و با انعطاف پذیری مالی بسیار بالا و اهرم های محکم و نسبت های برگشتی به پایان رساندیم. مهمتر از همه ، ما در حال انجام همه اقدامات لازم برای سازگاری با محیط جدید و تبدیل شدن به یک شرکت حتی بهتر ، قوی تر هستیم. “

موارد قابل توجه چهارم چهارم مالی 2020

  • با توجه به اجرای اقدامات محدودکننده اجتماعی در جغرافیای مختلف که در آن کار می کنیم ، بیماری همه گیر COVID-19 تأثیر معنی داری در نتایج مالی ما داشته است که بیشتر با کاهش ترافیک در کل شبکه ما انجام می شود. این اقدامات باعث شد تا از اواسط ماه مارس در اوایل بازدید کمتر از فروشگاههای ما بازدید شود اروپا و کمی بعد در آمریکای شمالی. تأثیر ترافیک پایین تا حدی با خرید سبدهای بزرگتر توسط مصرف کنندگان جبران شد. از نقطه نظر دسته بندی کالاها ، تقاضای محصول در طول همه گیر تحت تأثیر منفی بودن حاشیه ها به دلیل ترکیب متفاوت محصول تغییر یافت. از منظر سوخت ، در هفته های اول به دنبال سفارشات در خانه در مناطق مختلف ، حجم به سرعت کاهش یافته ، در حالی که حاشیه ها سالم مانده اند. علاوه بر این ، اقدامات مختلفی برای حمایت از سلامت و ایمنی کارکنان و مشتریانی که هزینه های عملیاتی افزاینده رانندگی می کنند ، اتخاذ شده است. این هزینه های اضافی تا حدودی با ابتکاراتی که در شبکه ما انجام می شود برای کاهش هزینه های قابل کنترل ما جبران می شود.
  • در سه ماهه چهارم و کل مالی 2020 ، ما به ترتیب 8،696،424 و 16،354،384 سهام رأی فرعی کلاس B را خریداری کردیم. این بازپرداختها به مبلغ خالص از تسویه حساب شد 233.9 میلیون دلار و 470.8 میلیون دلار، به ترتیب. آخرین خرید مجدد سهم در معاملات انجام شد 26 مارس 2020. برنامه خرید سهم در تاریخ منقضی شده است 9 آوریل 2020، و تجدید نشده است.
  • در سه ماهه چهارم مالی 2020 ، به عنوان بخشی از ابتکارات کاهش هزینه و جستجوی هم افزایی ها با هدف بهبود کارآیی ، تصمیم گرفتیم تا با بازسازی برخی از عملیات خود اقدام کنیم. به این ترتیب ، یک هزینه بازسازی اضافی از $ 0.9 میلیون به درآمد سه ماهه چهارم مالی 2020 ثبت شد.

_____________________________

1

لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اقدام عملکرد ، به بخش “سود خالص قابل انتساب به سهامداران شرکت (” درآمد خالص “) و تنظیم سود خالص قابل انتساب به سهامداران شرکت (” درآمد خالص تعدیل شده “) مراجعه کنید. تعریف شده توسط IFRS. این معیار عملکرد ، برای دوره های 12 و 52 هفته ای که به تاریخ 28 آوریل 2019 پایان یافت ، برای ارزیابی برآورد شده از طرفدار IFRS 16 تنظیم شده است.

تغییرات در شبکه ما

  • بر 26 مارس 2020، ما از بستن توافق نامه تبادل دارایی با CAPL خبر دادیم (“نوامبر 2019 توافق نامه مبادله دارایی “) که در طی آن ما بخشی از عملیات حمل و نقل جاده ای عمده فروشی ما را شامل می شود که شامل توافقات عمده فروشی سوخت شامل 333 سایت ، 33 ویژگی هزینه و اجاره نامه ، همچنین توسط توافق نامه های تأمین سوخت برای عمده فروشی ، برای کل 366 مورد است. موافقت نامه های عرضه ، و همچنین در نظر گرفتن نقدی تقریباً 14.0 میلیون دلاردر عوض CAPL 17.5٪ علاقه مشاركت محدود در CP Fuel Supply LP را دریافت می كنید. ما سود خالص در اختیار داشتن را تشخیص دادیم 41.0 میلیون دلار در رابطه با این معامله این معامله همچنین منجر به آزاد شدن کمک هزینه ارزیابی دارایی معوق از 4.6 میلیون دلار در رابطه با ضرر سرمایه که انتظار نمی رود قبل از تاریخ انقضا استفاده شود.
  • بر 25 فوریه 2020، و در 7 آوریل 2020، معاملات سوم و چهارم توافق نامه مبادله دارایی را با CAPL بستیم (“دسامبر 2018 توافق نامه مبادله دارایی “). در این معاملات ، ما 23 فروشگاه Circle K ایالات متحده را برای ارزش تقریبی ما منتقل کردیم 24.0 میلیون دلار. در عوض ، CAPL املاک و مستغلات را برای 12 املاک و با ارزش تقریبی منتقل کرد 23.0 میلیون دلار.
  • بر 5 مه سال 2020پس از پایان سه ماهه چهارم مالی 2020 ، ما معاملات پنجم معاملات را بستیم دسامبر 2018 توافق نامه مبادله دارایی با CAPL. در این معامله پنجم ، ما 29 فروشگاه Circle K ایالات متحده را با ارزش تقریبی تقریباً منتقل کردیم 32.0 میلیون دلار. در عوض ، CAPL املاک و مستغلات را برای 13 املاک با ارزش معادل منتقل کرد. پیش بینی می شود باقی مانده دارایی های این توافق نامه در نیمه دوم تقویم سال 2020 رد و بدل شود.
  • در سه ماهه چهارم مالی 2020 ، ما 3 فروشگاه تحت نظارت شرکت را به دست آوردیم و از ابتدای مالی 2020 به 13 فروشگاه رسیدیم.
  • در طول سه ماهه چهارم مالی 2020 ، ما ساخت 11 فروشگاه و جابجایی یا بازسازی 6 فروشگاه را به اتمام رساندیم و از ابتدای سال مالی 2020 به مجموع 85 فروشگاه رسیدیم. 26 آوریل 202030 فروشگاه دیگر نیز در حال ساخت است و باید در محله های آینده افتتاح شود.

خلاصه تغییرات شبکه فروشگاه ما در سه ماهه چهارم و مالی 2020

در جدول زیر اطلاعات مشخصی درباره تغییرات در شبکه فروشگاهی ما در مدت 12 هفته منتهی به 26 آوریل 2020 ارائه شده است:


دوره 12 هفته ای 26 آوریل 2020 پایان یافت

نوع سایت

شرکت-
عمل کرد

کدو

دودو

حق رای دادن و
وابسته دیگر

جمع

تعداد سایت ها ، آغاز دوره

9،732

449

1،025

1290

12496

خرید

3

3

دهانه / سازه / اضافات

10

1

18

27

56

بسته شدن / دفع مواد / برداشت

(33)

(26)

(345)

(27)

(431)

تبدیل فروشگاه

(21)

29

(9)

1

تعداد سایت ها ، پایان دوره

9،691

453

689

1،291

12،124

تحت توافقنامه های صدور مجوز ، سایت های مارک K را حلقه کنید





2،347

شبکه کل





14،471

تعداد پمپ بنزین های خودکار موجود در پایان دوره
ارقام

982

10

992

در جدول زیر اطلاعات مشخصی درباره تغییرات در شبکه فروشگاه ما در مدت 52 هفته منتهی به 26 آوریل 2020 ارائه شده است:

مطلب مرتبط  Newater Technology، Inc. سال مالی نتایج حسابرسی شده سال 2019 را اعلام کرد

دوره 52 هفته ای در 26 آوریل 2020 به پایان رسید

نوع سایت

شرکت-
عمل کرد

کدو

دودو

حق رای دادن و
وابسته دیگر

جمع

تعداد سایت ها ، آغاز دوره

9،794

514

1،052

1215

12،575

خرید

30

30

دهانه / سازه / اضافات

72

3

37

163

275

بسته شدن / دفع مواد / برداشت

(128)

(151)

(389)

(88)

(756)

تبدیل فروشگاه

(77)

87

(11)

1

تعداد سایت ها ، پایان دوره

9،691

453

689

1،291

12،124

تحت توافقنامه های صدور مجوز ، سایت های مارک K را حلقه کنید





2،347

شبکه کل





14،471

استاندارد جدید حسابداری تصویب شده توسط شرکت

همانطور که از 29 آوریل 2019ما SNRS 16 را تصویب کردیم ، اجاره نامه، که مستاجرین را ملزم می کند در ترازنامه مسئولیت اجاره نامه را که منعکس کننده پرداخت های اجاره نامه آینده و دارایی حق استفاده برای تقریبا همه قراردادهای اجاره است ، بجز در رابطه با قراردادهای اجاره نامه که معیارهای استثنائی محدود را تشخیص دهند ، تشخیص دهد. مطابق با مقررات خاص انتقال در استاندارد مجاز است ، ما تصمیم گرفتیم ارقام تطبیقی ​​خود را برای سال مالی 2019 دوباره به دست نیاوریم.


دوره 12 هفته ای به تاریخ 28 آوریل 2019 پایان یافت

(به میلیون ها دلار آمریکا)

پیش – IFRS 16
همانطور که گزارش شده است

به استثنای: اجاره
تحت IAS 17

شامل:
استهلاک و
منافع(1)

دیگر

کل تخمین زده شده است
IFRS pro forma
16 تنظیم

فرم حرفه ای –
IFRS 16

کل تخمین زده شده است
IFRS pro forma
16 ضربه –
مربوط به
سهامداران
شرکت

درآمد

13،113.3

10.0

10.0

13،123.3

6.0

هزینه فروش

11،135.0

11،135.0

سود ناخالص

1،978.3

10.0

10.0

1،988.3

6.0









عامل ، فروش ، اداری و
هزینه های عمومی

1،339.5

(91.0)

7.0

(84.0)

1،255.5

(84.0)

هزینه های بازسازی

2.6

2.6

به دست آوردن اموال و
تجهیزات و دارایی های دیگر

(15.5)

(15.5)

استهلاک ، استهلاک و
اختلال

241.5

(4.0)

90.0

86.0

327.5

84.0

کل هزینه های عملیاتی

1،568.1

(95.0)

90.0

7.0

2.0

1،570.1

درآمد عملیاتی

410.2

95.0

(90.0)

3.0

8.0

418.2

6.0









سهم درآمد سرمایه گذاری های مشترک
و شرکت های مرتبط

3.6

3.6

EBITDA

655.3

91.0

3.0

94.0

749.3

89.0









هزینه های مالی

83.5

(5.0)

21.0

16.0

99.5

14.0

درآمد مالی

(3.8)

(3.8)

سود ارزی

(1.1)

(1.1)

هزینه های خالص مالی

78.6

(5.0)

21.0

16.0

94.6

14.0

درآمد قبل از مالیات بر درآمد

335.2

100.0

(111.0)

3.0

(8.0)

327.2

(8.0)

مالیات بر درآمد

45.3

25.0

(28.0)

1.0

(2.0)

43.3

(2.0)

درآمد خالص از جمله غیر کنترل کننده
منافع

289.9

75.0

(83.0)

2.0

(6.0)

283.9

(6.0)

ضرر خالص مربوط به غیرکنترل
منافع

3.2

(1.0)

5.0

(4.0)

3.2

درآمد خالص قابل انتساب به
سهامداران شرکت

293.1

74.0

(78.0)

(2.0)

(6.0)

287.1

(6.0)

(1)

استهلاک و هزینه های بهره بر اساس ارزیابی ما از تأثیر مالی مالی 2020 است.


دوره 52 هفته ای به تاریخ 28 آوریل 2019 پایان یافت

(به میلیون ها دلار آمریکا)

پیش – IFRS 16
همانطور که گزارش شده است

به استثنای: اجاره
تحت IAS 17

شامل:
استهلاک
و علایق(1)

دیگر

کل تخمین زده شده است
IFRS pro forma
16 تنظیم

فرم حرفه ای –
IFRS 16

کل تخمین زده شده است
IFRS pro forma
16 ضربه –
مربوط به
سهامداران
شرکت

درآمد

59،117.6

40.0

40.0

59،157.6

20.0

هزینه فروش

49،922.7

49،922.7

سود ناخالص

9،194.9

40.0

40.0

9،234.9

20.0









عامل ، فروش ، اداری و
هزینه های عمومی

5،646.1

(390.0)

28.0

(362.0)

5،284.1

(361.0)

هزینه های بازسازی

10.5

10.5

به دست آوردن اموال و
تجهیزات و دارایی های دیگر

(21.3)

(21.3)

استهلاک ، استهلاک و
اختلال

1،070.7

(18.0)

388.0

370.0

1،440.7

356.0

کل هزینه های عملیاتی

6،706.0

(408.0)

388.0

28.0

8.0

6،714.0

(5.0)

درآمد عملیاتی

2،488.9

408.0

(388.0)

12.0

32.0

2،520.9

25.0








سهم درآمد سرمایه گذاری های مشترک
و شرکت های مرتبط

23.4

23.4

EBITDA

3،583.0

390.0

12.0

402.0

3،985.0

381.0









هزینه های مالی

338.7

(20.0)

90.0

70.0

408.7

62.0

درآمد مالی

(13.3)

(13.3)

سود ارزی

(5.3)

(5.3)

هزینه های خالص مالی

320.1

(20.0)

90.0

70.0

390.1

62.0

درآمد قبل از مالیات بر درآمد

2،192.2

428.0

(478.0)

12.0

(38.0)

2،154.2

(37.0)

مالیات بر درآمد

370.9

108.0

(120.0)

3.0

(9.0)

361.9

(9.0)

درآمد خالص از جمله غیر کنترل کننده
منافع

1،821.3

320.0

(358.0)

9.0

(29.0)

1،792.3

(28.0)

ضرر خالص مربوط به غیرکنترل
منافع

12.6

(3.0)

20.0

(16.0)

1.0

13.6

درآمد خالص قابل انتساب به
سهامداران شرکت

1،833.9

317.0

(338.0)

(7.0)

(28.0)

1،805.9

(28.0)

(1)

استهلاک و هزینه های بهره بر اساس ارزیابی ما از تأثیر مالی مالی 2020 است.

به منظور تسهیل درک عملکرد مالی ، برخی از اقدامات عملکردی که قبلاً گزارش شده بود را تنظیم کرده ایم. کلیه تنظیمات مربوط به IFRS 16 به روشنی مشخص شده و براساس محاسبات ارائه شده در جداول فوق است.

داده نرخ ارز

ما از دلار آمریكا به عنوان ارز گزارشگر خود استفاده می كنیم كه با توجه به غالب بودن عملیات ما ، اطلاعات مربوطه تری را ارائه می دهد ایالات متحده.

در جدول زیر اطلاعات مربوط به نرخ ارز مبنی بر نرخ های بسته شدن بیان شده به عنوان دلار آمریکا برای هر واحد ارزی مقایسه ای آمده است:


دوره های 12 هفته ای به پایان رسید

دوره های 52 هفته ای به پایان رسید


26 آوریل 2020

28 آوریل 2019

26 آوریل 2020

28 آوریل 2019

متوسط ​​برای دوره





دلار کانادایی

0.7275

0.7510

7 0.494

0.7595

کرون نروژی

00 0.1005

0.1165

0.1096

0.1195

کرون سوئدی

01 0.101016

0.1077

0.1038

10 0.110108

کرون دانمارکی

0.1467

0.1514

0.1485

0.1542

زلوتی

0.2485

0.2627

0.2568

0.2675

یورو

1.0953

1.1298

1.1087

1.1499

روبل

0.0141

0.0153

0.0153

0.0153






تجزیه و تحلیل خلاصه نتایج تلفیقی برای سه ماهه چهارم و مالی 2020

در جدول زیر اطلاعات مشخصی در مورد عملیات ما برای دوره های 12 و 52 هفته ای که به تاریخ 26 آوریل 2020 و 28 آوریل 2019 به پایان رسیده است ، برجسته می شود. CAPL به CrossAmerica Partners LP اشاره دارد.


دوره های 12 هفته ای به پایان رسید

دوره های 52 هفته ای به پایان رسید

(به میلیون ها دلار آمریکا ، مگر اینکه تصریح شده باشد)

26 آوریل
سال 2020

28 آوریل
2019

تغییر

٪

26 آوریل
سال 2020

28 آوریل
2019

تغییر
٪

بیانیه داده های عملیات:







تجارت و درآمد خدمات(1):







ایالات متحده

2،433.8

2،469.9

(1.5)

10،918.4

10،781.8

1.3

اروپا

312.9

343.3

(8.9)

1،416.3

1،457.8

(2.8)

کانادا

486.7

485.8

0.2

2،302.7

2،172.7

6.0

CAPL

20.1

(100.0)

29.6

95.8

(69.1)

حذف معاملات بین شرکتها با CAPL

(0.5)

(100.0)

(0.8)

(2.7)

(70.4)

کل درآمدهای کالا و خدمات

3،233.4

3،318.6

(2.6)

14،666.2

14،505.4

1.1

درآمد سوخت حمل و نقل جاده ای:






ایالات متحده

4،304.1

6،227.1

(30.9)

25،724.8

28،195.6

(8.8)

اروپا

1،360.4

1،960.1

(30.6)

7،481.1

8،380.7

(10.7)

کانادا

660.2

1،033.3

(36.1)

4،415.7

4،957.9

(10.9)

CAPL

436.3

(100.0)

1،365.7

2،211.8

(38.3)

حذف معاملات بین شرکتها با CAPL

(80.0)

(100.0)

(288.0)

(444.7)

(35.2)

کل درآمد سوخت حمل و نقل جاده ای

6،324.7

9،576.8

(34.0)

38،699.3

43،301.3

(10.6)

سایر درآمدها(2):







ایالات متحده

8.8

4.9

79.6

36.9

21.8

69.3

اروپا

115.7

197.0

(41.3)

652.0

1،220.7

(46.6)

کانادا

4.6

4.8

(4.2)

21.3

24.5

(13.1)

CAPL

15.5

(100.0)

65.6

61.2

7.2

حذف معاملات بین شرکتها با CAPL

(4.3)

(100.0)

(8.9)

(17.3)

(48.6)

کل درآمد دیگر

129.1

217.9

(40.8)

766.9

1،310.9

(41.5)

کل درآمد

9،687.2

13،113.3

(26.1)

54،132.4

59،117.6

(8.4)

تجارت و سود ناخالص خدمات(1):







ایالات متحده

802.3

836.4

(4.1)

3،686.7

3،646.3

1.1

اروپا

127.0

143.4

(11.4)

587.6

609.0

(3.5)

کانادا

154.9

160.4

(3.4)

750.9

729.7

2.9

CAPL

4.9

(100.0)

6.8

23.3

(70.8)

حذف معاملات بین شرکتها با CAPL

(0.4)

(100.0)

(0.8)

(2.3)

(65.2)

کل کالاها و خدمات ناخالص خدمات

1،084.2

1،144.7

(5.3)

5،031.2

5،006.0

0.5

سود ناخالص سوخت حمل و نقل جاده ای:







ایالات متحده

903.5

450.0

100.8

3،131.3

2،471.5

26.7

اروپا

206.2

226.0

(8.8)

932.0

981.1

(5.0)

کانادا

63.4

82.5

(23.2)

344.2

392.8

(12.4)

CAPL

22.3

(100.0)

57.5

103.6

(44.5)

سود کل سوخت حمل و نقل جاده ای

1،173.1

780.8

50.2

4،465.0

3،949.0

13.1

سایر درآمد ناخالص است(2):







ایالات متحده

8.8

4.9

79.6

36.9

21.8

69.3

اروپا

19.8

31.9

(37.9)

123.6

149.7

(17.4)

کانادا

4.6

4.8

(4.2)

21.2

24.5

(13.5)

CAPL

15.5

(100.0)

65.7

61.2

7.4

حذف معاملات بین شرکتها با CAPL

(4.3)

(100.0)

(8.9)

(17.3)

(48.6)

کل درآمد دیگر سود ناخالص

33.2

52.8

(37.1)

238.5

239.9

(0.6)

سود ناخالص کل

2،290.5

1،978.3

15.8

9،734.7

9،194.9

5.9

هزینه های عملیاتی ، فروش ، اداری و عمومی







به استثنای CAPL

1،231.9

1،322.6

(6.9)

5،276.4

5،584.8

(5.5)

CAPL

21.6

(100.0)

46.8

80.5

(41.9)

حذف معاملات بین شرکتها با CAPL

(4.7)

(100.0)

(9.2)

(19.2)

(52.1)

کل هزینه های عملیاتی ، فروش ، اداری و عمومی

1،231.9

1،339.5

(8.0)

5،314.0

5،646.1

(5.9)

هزینه های بازسازی

0.9

2.6

(65.4)

4.5

10.5

(57.1)

به دست آوردن اموال و تجهیزات و دارایی های دیگر

(19.3)

(15.5)

24.5

(83.1)

(21.3)

290.1

استهلاک ، استهلاک و اختلال







به استثنای CAPL

307.4

223.6

37.5

1،282.9

927.2

38.4

CAPL

17.9

(100.0)

53.9

143.5

(62.4)

استهلاک ، استهلاک و اختلال در کل

307.4

241.5

27.3

1،336.8

1،070.7

24.9

درآمد عملیاتی







به استثنای CAPL

769.6

407.1

89.0

3،137.7

2،534.0

23.8

CAPL

3.1

(100.0)

25.3

(44.7)

(156.6)

حذف معاملات بین شرکتها با CAPL

(0.5)

(0.4)

25.0

کل درآمد عملیاتی

769.6

410.2

87.6

3،162.5

2،488.9

27.1

هزینه های خالص مالی

53.2

78.6

(32.3)

284.5

320.1

(11.1)

درآمد خالص از جمله منافع غیر کنترل کننده

578.3

289.9

99.5

2،357.6

1،821.3

29.4

ضرر خالص (سود) ناشی از منافع غیر کنترل کننده

(2.0)

3.2

(162.5)

(4.0)

12.6

(131.7)

سود خالص قابل انتساب به سهامداران شرکت

576.3

293.1

96.6

2،353.6

1،833.9

28.3

در هر اشتراک داده:







سود خالص پایه در هر سهم (دلار برای هر سهم)

0.52

0.26

100.0

2.10

1.62

29.6

سود خالص خالص در هر سهم (دلار در هر سهم)

0.52

0.26

100.0

2.09

1.62

29.0

سود خالص رقیق تنظیم شده در هر سهم (دلار در هر سهم)(13)

0.47

0.26

80.8

1.97

1.63

20.9


12-week periods ended

52-week periods ended

(in millions of US dollars, unless otherwise stated)

April 26,
2020

April 28,
2019

Variation

%

April 26,
2020

April 28,
2019

Variation

%

Other Operating Data – excluding CAPL:







Merchandise and service gross margin(1):







Consolidated

33.5%

34.6%

(1.1)

34.3%

34.6%

(0.3)

United States

33.0%

33.9%

(0.9)

33.8%

33.8%

اروپا

40.6%

41.8%

(1.2)

41.5%

41.8%

(0.3)

کانادا

31.8%

33.0%

(1.2)

32.6%

33.6%

(1.0)

Growth of (decrease in) same-store merchandise revenues(3):







United States(4)

(0.5%)

3.4%


2.1%

4.1%


اروپا

(6.5%)

4.7%


0.1%

4.8%


کانادا(4)

4.7%

4.2%


2.8%

5.2%


Road transportation fuel gross margin:







United States (cents per gallon)(4)

46.88

18.51

153.3

31.19

23.60

32.2

Europe (cents per liter)

8.67

8.28

4.7

8.48

8.61

(1.5)

Canada (CA cents per liter)(4)

8.40

8.13

3.3

7.91

8.38

(5.6)

Total volume of road transportation fuel sold:







United States (millions of gallons)

1,993.5

2,513.2

(20.7)

10,476.1

10,979.5

(4.6)

Europe (millions of liters)

2,378.9

2,730.6

(12.9)

10,990.3

11,391.2

(3.5)

Canada (millions of liters)

1,035.7

1,359.9

(23.8)

5,815.6

6,198.9

(6.2)

Growth of (decrease in) same-store road transportation fuel volume:







United States(4)

(18.3%)

0.3%


(3.9%)

0.7%


اروپا(4)

(13.4%)

(1.8)%


(3.9 %)

(0.9)%


کانادا(4)

(23.5%)

(0.4)%


(6.0%)

(1.6)%


(in millions of US dollars, unless otherwise stated)

April 26, 2020

April 28, 2019

Variation $

Balance Sheet Data(5):




Total assets (including $1.1 billion for CAPL  as at April 28, 2019)

25,679.5

25,033.0

646.5

Interest-bearing debt (including $696.0 million for CAPL as at April 28, 2019)(6)

10,379.3

9,575.3

804.0

Equity attributable to shareholders of the Corporation

10,066.6

8,913.7

1,152.9

Indebtedness Ratios(7):




Net interest-bearing debt/total capitalization(6)(8)

0.40 : 1

0.48 : 1


Leverage ratio(9)

1.54 : 1

2.09 : 1


Adjusted leverage ratio(10)

1.60 : 1

2.18 : 1


Returns(7):




Return on equity(11)

24.8%

21.9%


Return on capital employed(12)

15.0%

12.6%


(1)

Includes revenues derived from franchise fees, royalties, suppliers’ rebates on some purchases made by franchisees and licensees, as well as from wholesale of merchandise.

(2)

Includes revenues from the rental of assets and from the sale of aviation fuel, energy for stationary engines and marine fuel (until November 30, 2018).

(3)

Does not include services and other revenues (as described in footnotes 1 and 2 above). Growth in Canada and in Europe is calculated based on local currencies.

(4)

For company-operated stores only.

(5)

The balance sheet data as at April 28, 2019, has been adjusted for the estimated pro forma impact of IFRS 16. The previous total assets reported was $22,607.7 million, the interest-bearing debt was $6,951.4 million and the equity attributable to shareholders of the Corporation was $8,923.2 million for the 52-week period ended April, 28, 2019.

(6)

This measure is presented including the following balance sheet accounts: Current portion of long-term debt, Long-term debt, Current portion of lease liabilities, and Lease liabilities.

(7)

Until November 2019, these measures are presented as if our investment in CAPL was reported using the equity method as we believe it allows a more relevant presentation of the underlying performance of the Corporation.

(8)

This measure is presented for information purposes only and represents a measure of financial condition used especially in financial circles. It represents the following calculation: interest-bearing debt, net of cash and cash equivalents and temporary investments divided by the addition of shareholders’ equity and interest-bearing debt, net of cash and cash equivalents and temporary investments. It does not have a standardized meaning prescribed by IFRS and therefore may not be comparable to similar measures presented by other public corporations. For the purpose of this calculation, until November 2019, CAPL’s long-term debt was excluded as it was a non-recourse debt to the Corporation, as referenced in footnote 7. This performance measure, for the 52-week period ended April 28, 2019, has been adjusted for the estimated pro forma impact of IFRS 16 and the previously disclosed measure was 0.39 : 1. We believe this measure is useful to investors and analysts.

(9)

This measure is presented for information purposes only and represents a measure of financial condition used especially in financial circles. It represents the following calculation: interest-bearing debt, net of cash and cash equivalents and temporary investments divided by EBITDA (Earnings before Interest, Tax, Depreciation, Amortization and Impairment) adjusted for specific items. It does not have a standardized meaning prescribed by IFRS and therefore may not be comparable to similar measures presented by other public corporations. For the purpose of this calculation, until November 2019, CAPL’s long-term debt was excluded as it was a non-recourse debt to the Corporation, as referenced in footnote 7. This performance measure, for the 52-week period ended April 28, 2019, has been adjusted for the estimated pro forma impact of IFRS 16 and the previously disclosed measure was 1.61 : 1. We believe this measure is useful to investors and analysts.

(10)

This measure is presented for information purposes only and represents a measure of financial condition used especially in financial circles. It represents the following calculation: interest-bearing debt plus the product of eight times rent expense, net of cash and cash equivalents and temporary investments divided by EBITDAR (Earnings before Interest, Tax, Depreciation, Amortization, Impairment and Rent expense) adjusted for specific items. It does not have a standardized meaning prescribed by IFRS and therefore may not be comparable to similar measures presented by other public corporations. For the purpose of this calculation, until November 2019, CAPL’s interest bearing debt was excluded as it was a non-recourse debt to the Corporation, as referenced in footnote 7. This performance measure, for the 52-week period ended April 28, 2019, has been adjusted for the estimated pro forma impact of IFRS 16 and the previously disclosed measure was 2.29 : 1. We believe this measure is useful to investors and analysts.

(11)

This measure is presented for information purposes only and represents a measure of performance used especially in financial circles. It represents the following calculation: net earnings divided by average equity for the corresponding period. It does not have a standardized meaning prescribed by IFRS and therefore may not be comparable to similar measures presented by other public corporations. This performance measure, for the 52-week period ended April 28, 2019, has been adjusted for the estimated pro forma impact of IFRS 16 and the previously disclosed measure was 22.3%. We believe this measure is useful to investors and analysts.

(12)

This measure is presented for information purposes only and represents a measure of performance used especially in financial circles. It represents the following calculation: earnings before income taxes and interests divided by average capital employed for the corresponding period. Capital employed represents total assets less short-term liabilities not bearing interests. It does not have a standardized meaning prescribed by IFRS and therefore may not be comparable to similar measures presented by other public corporations. This performance measure, for the 52-week period ended April 28, 2019, has been adjusted for the estimated pro forma impact of IFRS 16 and the previously disclosed measure was 14.1%. We believe this measure is useful to investors and analysts.

(13)

These performance measures, for the 12 and 52-week periods ended  April 28, 2019, have been adjusted for the estimated pro forma impact of IFRS 16 and the previously reported adjusted diluted net earnings per share were $0.26 and $1.66, respectively.

Revenues

مطلب مرتبط  دیوید کیلکلن ، کارشناس گروه برنامه های کاربردی Cordillera ، پیشنهاد می کند که همه گیر ممکن است ناآرامی های اجتماعی را در شهرهای ناامن آب ایجاد کند

Our revenues were $9.7 billion for the fourth quarter of fiscal 2020, down by $3.4 billion, a decrease of 26.1% compared with the corresponding quarter of fiscal 2019, mainly attributable to the negative impact of COVID-19 on fuel demand, to a lower average road transportation fuel selling price and to the disposal of our interests in CAPL, which had an impact of approximately $387.0 million, as well as by the net negative impact from the translation of revenues of our Canadian and European operations into US dollars, which had an impact of approximately $197.0 million.

For fiscal 2020, our revenues decreased by $5.0 billion or 8.4% compared with fiscal 2019, mainly attributable to the negative impact of COVID-19 on fuel demand, to a lower road transportation fuel average selling price, to the disposal of our interests in CAPL and of our marine fuel business, as well as to the net negative impact from the translation of revenues of our Canadian and European operations into US dollars, partly offset by organic growth.

Merchandise and service revenues

Total merchandise and service revenues for the fourth quarter of fiscal 2020 were $3.2 billion, a decrease of $85.2 million compared with the corresponding quarter of fiscal 2019. Excluding CAPL’s revenues, as well as the net negative impact from the translation of our Canadian and European operations into US dollars, merchandise and service revenues decreased by approximately $33.0 million or 1.0%. This decrease is primarily attributable to decreased traffic in our network partly offset by growth in basket size. Same-store merchandise revenues decreased by 0.5% in ایالات متحده, and by 6.5% in اروپا, while they increased by 4.7% in کانادا due to changes in the competitive landscape.

For fiscal 2020, the growth in merchandise and service revenues was $160.8 million. Excluding CAPL’s revenues, as well as the net negative impact from the translation of our Canadian and European operations into US dollars, merchandise and service revenues increased by approximately $322.0 million or 2.2%. This increase is primarily attributable to organic growth, partly offset by the impact of COVID-19 in the fourth quarter. Same-store merchandise revenues increased by 2.1% in ایالات متحده, by 0.1% in اروپا and by 2.8% in کانادا.

Road transportation fuel revenues

Total road transportation fuel revenues for the fourth quarter of fiscal 2020 were $6.3 billion, a decrease of $3.3 billion compared with the corresponding quarter of fiscal 2019. Excluding CAPL’s revenues, as well as the net negative impact from the translation of revenues of our Canadian and European operations into US dollars, road transportation fuel revenues decreased by approximately $2.7 billion or 29.7%. This decrease is mostly attributable to the negative impact of COVID-19 on fuel demand, as well as to a lower average road transportation fuel selling price, which had a negative impact of approximately $1.0 billion. Same-store road transportation fuel volume decreased in ایالات متحده by 18.3%, in اروپا by 13.4%, and in کانادا by 23.5%.

For fiscal 2020, the road transportation fuel revenues decreased by $4.6 billion compared with fiscal 2019. Excluding CAPL’s revenues, as well as the net negative impact from the translation of our Canadian and European operations into US dollars, road transportation fuel revenues decreased by approximately $3.4 billion or 8.2%. This decrease is mostly attributable to the negative impact of COVID-19 on fuel demand, as well as to a lower average road transportation fuel selling price, which had a negative impact of approximately $1.5 billion. Same-store road transportation fuel volume decreased by 3.9% in the United States and اروپا, and by 6.0% in کانادا.

The following table shows the average selling price of road transportation fuel of our company-operated stores in our various markets for the last eight quarters, starting with the first quarter of the fiscal year ended April 28, 2019:

Quarter

1st

2nd

3راد

4هفتم

Weighted average

52-week period ended April 26, 2020







United States (US dollars per gallon) – excluding CAPL

2.66

2.55

2.51

2.21

2.50


Europe (US cents per liter)

77.35

70.86

73.92

60.95

71.20


Canada (CA cents per liter)

111.16

105.14

103.47

88.78

103.21

52-week period ended April 28, 2019







United States (US dollars per gallon) – excluding CAPL

2.76

2.72

2.42

2.51

2.60


Europe (US cents per liter)

75.07

80.56

75.28

74.59

76.32


Canada (CA cents per liter)

117.95

115.22

97.59

103.45

107.82

Other revenues

Total other revenues for the fourth quarter of fiscal 2020 were $129.1 million, a decrease of $88.8 million compared with the corresponding period of fiscal 2019. Excluding CAPL’s revenues, as well as the net negative impact from the translation of our Canadian and European operations into US dollars, other revenues decreased by $69.6 million in the fourth quarter of fiscal 2020, primarily driven by lower demand and lower prices in our aviation fuel activities.

Total other revenues for fiscal 2020 were $766.9 million, a decrease of $544.0 million compared with fiscal 2019. Excluding CAPL’s revenues as well as the net negative impact from the translation of our Canadian and European operations into US dollars, other revenues decreased by $496.7 million in fiscal 2020, primarily driven by the disposal of our marine fuel business during the third quarter of fiscal 2019, which had an impact of approximately $267.0 million, as well as lower demand and lower prices in our aviation fuel activities.

Gross profit

Our gross profit was $2.3 billion for the fourth quarter of fiscal 2020, up by $312.2 million, or 15.8% compared with the corresponding quarter of fiscal 2019, mainly attributable to higher road transportation fuel gross margin in the U.S. and in اروپا, partly offset by the negative impact of COVID-19 on fuel demand, by the disposal of our interests in CAPL, which had an impact of approximately $38.0 million, and to the net negative impact from the translation of our Canadian and European operations into US dollars, which had an impact of approximately $29.0 million.

For fiscal 2020, our gross profit increased by $539.8 million or 5.9% compared with fiscal 2019, mainly attributable to higher fuel margins in the U.S. and in اروپا and to organic growth in our convenience activities, partly offset by the net negative impact from the translation of our Canadian and European operations into US dollars.

Merchandise and service gross profit

In the fourth quarter of fiscal 2020, our merchandise and service gross profit was $1.1 billion, a decrease of $60.5 million compared with the corresponding quarter of fiscal 2019. Excluding CAPL’s gross profit, as well as the net negative impact from the translation of our Canadian and European operations into US dollars, merchandise and service gross profit decreased by approximately $45.0 million or 3.9%, mainly attributable to lower traffic in our network due to COVID-19. Our gross margin decreased by 0.9% in the United States to 33.0%, by 1.2% in اروپا to 40.6%, and by 1.2% to 31.8% in کانادا. These performances reflect changes in our product mix towards lower margin categories.

During fiscal 2020, our merchandise and service gross profit was $5.0 billion, an increase of $25.2 million compared with fiscal 2019. Excluding CAPL’s gross profit, as well as the net negative impact from the translation of our Canadian and European operations into US dollars, merchandise and service gross profit increased by approximately $73.0 million or 1.5%. This increase is mostly attributable to organic growth, partly offset by lower traffic in our network due to COVID-19 toward the end of the fiscal year. The gross margin was steady at 33.8% in ایالات متحده, while it decreased by 0.3% in اروپا, to 41.5%, due to a different product mix, and by 1.0% in کانادا, to 32.6%, mainly as a result of the conversion of our Esso stores from the agent model to the corporate model, as well as from the impact of a different product mix.

Road transportation fuel gross profit

In the fourth quarter of fiscal 2020, our road transportation fuel gross profit was $1.2 billion, an increase of $392.3 million compared with the corresponding quarter of fiscal 2019. Excluding CAPL’s gross profit, as well as the net negative impact from the translation of our Canadian and European operations into US dollars, our fourth quarter road transportation fuel gross profit increased by approximately $431.0 million or 56.8%. Our road transportation fuel gross margin was strong at 46.88¢ per gallon in the United States, an increase of 28.37¢ per gallon, driven by the sharp decline in crude oil prices during the quarter as well as by changes in the competitive landscape. که در اروپا, road transportation fuel margin was US 8.67¢ per liter, an increase of US 0.39¢ per liter, while in کانادا, it was CA 8.40¢ per liter, an increase of CA 0.27¢ per liter.

During fiscal 2020, our road transportation fuel gross profit was $4.5 billion, an increase of $516.0 million compared with fiscal 2019. Excluding CAPL’s gross profit, as well as the net negative impact from the translation of our Canadian and European operations into US dollars, road transportation fuel gross profit increased by approximately $612.0 million or 15.9%, as a result of higher fuel margins in the U.S. and in اروپا, partly offset by the decrease in demand caused by COVID-19 during the fourth quarter. The road transportation fuel gross margin was 31.19¢ per gallon in ایالات متحده, US 8.48¢ per liter in اروپا, and CA 7.91¢ per liter in کانادا.

The road transportation fuel gross margin of our company-operated stores in ایالات متحده and the impact of expenses related to electronic payment modes for the last eight quarters, starting with the first quarter of the fiscal year ended April 28, 2019, were as follows:

(US cents per gallon)











Weighted

Quarter

1st

2nd

3راد

4هفتم

average

52-week period ended April 26, 2020






Before deduction of expenses related to electronic payment modes

26.86

28.29

27.04

46.88

31.19

Expenses related to electronic payment modes(1)

4.70

4.63

4.54

4.97

4.70

After deduction of expenses related to electronic payment modes

22.16

23.66

22.50

41.91

26.49

52-week period ended April 28, 2019






Before deduction of expenses related to electronic payment modes

22.70

21.88

29.42

18.51

23.60

Expenses related to electronic payment modes(1)

4.67

4.55

4.31

4.40

4.50

After deduction of expenses related to electronic payment modes

18.03

17.33

25.11

14.11

19.10

(1)

Please note that this information has been restated to reflect the cost of electronic payment expenses per corporate-store road transportation fuel gallons instead of per total road transportation fuel gallons.

Generally, during normal economic cycles, road transportation fuel margins in the United States can be volatile from one quarter to another but have historically trended higher over longer periods. The historical trends for اروپا و کانادا are similar, while the margin volatility and expenses related to electronic payment modes are not as significant.

Other revenues gross profit

In the fourth quarter and fiscal 2020, other revenues gross profit was $33.2 million و $238.5 million, respectively, a decrease of $19.6 million and of $1.4 million, compared with the corresponding periods of fiscal 2019, respectively. Excluding CAPL’s gross profit, as well as the net negative impact from the translation of our Canadian and European operations into US dollars, other revenues gross profit decreased by approximately $6.0 million and by $5.0 million in the fourth quarter and fiscal 2020, respectively, mainly attributable to lower demand of other fuel products as well as the disposal of our marine fuel business in December 2018.

Operating, selling, administrative and general expenses (“expenses”)

For the fourth quarter and fiscal 2020, expenses decreased by 8.0% and 5.9%, respectively, compared with the corresponding periods of fiscal 2019. If we exclude the decrease in rent from the transition to IFRS 16 and certain items that are not considered indicative of future trends, expenses increased by 2.3% and 2.8%, respectively.


12-week period ended
April 26, 2020

52-week period ended
April 26, 2020

Total variance, as reported

(8.0%)

(5.9%)

Adjusted for:



Decrease in rent expense from transition to IFRS 16

6.3%

6.4%

Decrease from the net impact of foreign exchange translation

1.7%

1.2%

Decrease in CAPL’s expenses

1.6%

0.6%

Decrease from higher electronic payment fees, excluding acquisitions

1.1%

Increase from incremental expenses related to acquisitions

(0.2%)

(0.1%)

Acquisition costs recognized to earnings of fiscal 2020

(0.2%)

(0.1%)

Decrease from settlements and reserves adjustments for specific elements recognized to earnings of
fiscal 2019(1)

0.4%

Compensatory payment to CAPL for divestiture of assets recognized in fiscal 2019

0.2%

Disposal of our marine fuel business

0.1%

Remaining variance

2.3%

2.8%

(1)

During fiscal 2019, we settled various claims and adjusted our reserves in connection with specific events, which had a pre-tax negative impact of $24.2 million on our earnings.

Growth in expenses, amongst other items, was driven by COVID-19 related expenses, normal inflation, higher labor costs from minimum wage increases in certain regions and incremental investments in our stores to support our strategic initiatives. COVID-19 related expenses include, but are not limited to, an emergency appreciation pay premium of $2.50 per hour in North America for hourly store employees and distribution center employees, the installation of plexiglass dividers and other social distancing tools in our stores, additional cleaning and sanitizing supplies as well as masks and gloves for our employees. We continue to rigorously focus on controlling costs throughout our organization, while ensuring we maintain the quality of service we offer to our customers. Excluding the conversion of our Esso stores from the agent model to the corporate model, the remaining variance for the 52-week period ended April 26, 2020, would have been 2.5%.

مطلب مرتبط  شانگهای الکتریک در گزارش سالانه خود در سال 2019 از افزایش 26 درصدی درآمد ناخالص خبر داد

Earnings before interest, taxes, depreciation, amortization and impairment (EBITDA) and adjusted EBITDA

During the fourth quarter of fiscal 2020, EBITDA increased from $655.3 million to $1.1 billion, an increase of 65.5% compared with the same quarter last year. Excluding the specific items shown in the table below the adjusted EBITDA for the fourth quarter of fiscal 2020 increased by $314.0 million or 42.9% compared with the corresponding period of the previous fiscal year, mainly from higher road transportation fuel gross margins in the U.S. and in اروپا, partly offset by the negative impact of COVID-19 on our traffic, the disposal of our interests in CAPL, as well as from the net negative impact from the translation of our Canadian and European operations into US dollars. The variation in exchange rates had a net negative impact of approximately $6.0 million.

During fiscal 2020, EBITDA increased from $3.6 billion به $4.5 billion, a growth of 26.3% compared with the previous fiscal year. Excluding the specific items shown in the table below from EBITDA of fiscal 2020 and of fiscal 2019, the adjusted EBITDA for fiscal 2020 increased by $465.9 million or 11.9% compared with the previous fiscal year, mainly attributable to higher road transportation fuel margins in the U.S. and in اروپا and organic growth on the convenience side, partly offset by the negative impact of COVID-19 on our traffic. The variation in exchange rates had a net negative impact of approximately $23.0 million.

It should be noted that EBITDA and adjusted EBITDA are not performance measures defined by IFRS, but we, as well as investors and analysts, consider that those performance measures facilitate the evaluation of our ongoing operations and our ability to generate cash flows to fund our cash requirements, including our capital expenditures program and payment of dividends. Note that our definition of these measures may differ from the one used by other public corporations.


12-week periods ended

52-week periods ended

(in millions of US dollars)

April 26, 2020

April 28, 2019

April 26, 2020

April 28, 2019

Net earnings including non-controlling interests, as reported

578.3

289.9

2,357.6

1,821.3

Add:





Income taxes

145.4

45.3

545.9

370.9

Net financial expenses

53.2

78.6

284.5

320.1

Depreciation, amortization and impairment

307.4

241.5

1,336.8

1,070.7

EBITDA

1,084.3

655.3

4,524.8

3,583.0

Adjusted for:





Net gain on disposal of a portion of the Corporation’s U.S.
wholesale fuel business

(41.0)

(41.0)

Acquisition costs

2.9

0.4

6.7

2.2

EBITDA attributable to non-controlling interests

(2.0)

(16.2)

(66.6)

(77.5)

Restructuring costs attributable to shareholders of the Corporation

0.9

2.6

4.5

10.5

Net gain on the disposal of the Corporation’s interests in CAPL

(61.5)

Compensatory payment to CAPL for divestiture of assets, net of non-controlling interests

5.0

Gain on the disposal of the marine fuel business

(3.2)

Adjusted EBITDA, as previously reported

1,045.1

642.1

4,366.9

3,520.0

Estimated pro forma impact from transition to IFRS 16 attributable to
shareholders of the Corporation

89.0

381.0

Adjusted EBITDA

1,045.1

731.1

4,366.9

3,901.0

Depreciation, amortization and impairment (“depreciation”)

For the fourth quarter of fiscal 2020, our depreciation expense increased by $65.9 million compared with the fourth quarter of fiscal 2019. Excluding CAPL’s results, as well as the net negative impact from the translation of our Canadian and European operations into US dollars, the depreciation expense increased by approximately $88.0 million, mainly driven by the additional depreciation expense arising from right-of-use assets due to the adoption of IFRS 16, which had an impact of approximately $84.0 million.

For fiscal 2020, our depreciation expense increased by $266.1 million compared with fiscal 2019. Excluding CAPL’s results, and the $55.0 million impairment charge on CAPL’s goodwill recorded in the first quarter of fiscal 2019, as well as the net negative impact from the translation of our Canadian and European operations into US dollars, the depreciation expense increased by approximately $368.0 million for fiscal 2020, mainly driven by the additional depreciation expense arising from right-of-use assets due to the adoption of IFRS 16, which had an impact of approximately $356.0 million.

Net financial expenses

Net financial expenses for the fourth quarter of fiscal 2020 were $53.2 million, a decrease of $25.4 million compared with the fourth quarter of fiscal 2019. Excluding the items shown in the table below, net financial expenses decreased by $10.0 million, mainly attributable to the lower average cost of our long-term debt compared to the fourth quarter of fiscal 2019.

Net financial expenses for fiscal 2020 were $284.5 million, a decrease of $35.6 million compared with fiscal 2019. Excluding the items shown in the table below, net financial expenses for fiscal 2020 decreased by $65.7 million mainly attributable to our lower average long-term debt following the repayments made, as well as to the lower average cost of our long-term debt compared to fiscal 2019.


12-week periods ended

52-week periods ended

(in millions of US dollars)

April 26, 2020

April 28, 2019

April 26, 2020

April 28, 2019

Net financial expenses, as reported

53.2

78.6

284.5

320.1

Adjusted for:





Net foreign exchange gain

22.8

1.1

33.5

5.3

CAPL’s financial expenses

(7.7)

(25.6)

(29.3)

Estimated pro forma impact from transition to IFRS 16

14.0

62.0

Net financial expenses excluding items above

76.0

86.0

292.4

358.1

Income taxes

The income tax rate for the fourth quarter of fiscal 2020 was 20.1% compared with 13.5% for the corresponding period of fiscal 2019. The income tax rate for the fourth quarter of fiscal 2020 includes a net tax benefit of $4.6 million derived from the release of deferred tax asset valuation allowance following the disposal of a portion of our U.S. wholesale fuel business. Excluding this adjustment, the income tax rate would have been 20.7% for the fourth quarter of fiscal 2020, an increase compared to the fourth quarter of fiscal 2019, stemming from the impact of a different mix in our earnings across the various jurisdictions in which we operate.

For fiscal 2020 the income tax rate was 18.8% compared with 16.9% for fiscal 2019. The income tax rate for fiscal 2020 includes a net tax benefit of $33.6 million derived from the release of deferred tax asset valuation allowance following the disposal of our interests in CAPL as well as a portion of our U.S. wholesale fuel business. Excluding this adjustment, as well as the impact of the first two transactions of the December 2018 asset exchange, the income tax rate would have been 19.9% for fiscal 2020, an increase compared to fiscal 2019, stemming from the impact of a different mix in our earnings across the various jurisdictions in which we operate.


12-week periods ended

52-week periods ended


April 26, 2020

April 28, 2019

April 26, 2020

April 28, 2019

Income tax rate, as reported

20.1%

13.5%

18.8%

16.9%

Adjusted for:





Release of deferred tax asset valuation allowance

0.6%

1.2%

Income tax expense following the asset exchange
transactions with CAPL

(0.1%)

Tax benefit stemming from the decrease of the statutory
income tax rate in Sweden

0.3%

Net income tax rate excluding items above

20.7%

13.5%

19.9%

17.2%

Net earnings attributable to shareholders of the Corporation (“net earnings”) and adjusted net earnings attributable to shareholders of the Corporation (“adjusted net earnings”)

Net earnings for the fourth quarter of fiscal 2020 were $576.3 million, compared with $293.1 million for the fourth quarter of the previous fiscal year, an increase of $283.2 million or 96.6%. Diluted net earnings per share stood at $0.52, compared with $0.26 for the previous year. The translation of revenues and expenses from our Canadian and European operations into US dollars had a net negative impact of approximately $2.0 million on net earnings of the fourth quarter of fiscal 2020.

Excluding the items shown in the table below from net earnings of the fourth quarter of fiscal 2020 and fiscal 2019, adjusted net earnings for the fourth quarter of fiscal 2020 would have been approximately $521.0 million, compared with $289.0 million for the fourth quarter of fiscal 2019, an increase of $232.0 million or 80.3%. Adjusted diluted net earnings per share would have been $0.47 for the fourth quarter of fiscal 2020 compared with $0.26 for the corresponding period of fiscal 2019, an increase of 80.8%.

For fiscal 2020, net earnings were $2.4 billion, compared with $1.8 billion for fiscal 2019, an increase of $519.7 million or 28.3%. Diluted net earnings per share stood at $2.09, compared with $1.62 for the previous year. The translation of revenues and expenses from our Canadian and European operations into US dollars had a net negative impact of approximately $11.0 million on net earnings of fiscal 2020.

Excluding the items shown in the table below from net earnings of fiscal 2020 and 2019, adjusted net earnings for fiscal 2020 would have been approximately $2.2 billion, compared with $1.8 billion for the previous year, an increase of $374.0 million or 20.3%. Adjusted diluted net earnings per share would have been $1.97 for fiscal 2020, compared with $1.63 for fiscal 2019, an increase of 20.9%.

The table below reconciles reported net earnings to adjusted net earnings:


12-week periods ended

52-week periods ended

(in millions of US dollars)

April 26, 2020

April 28, 2019

April 26, 2020

April 28, 2019

Net earnings attributable to shareholders of the Corporation, as
reported

576.3

293.1

2,353.6

1,833.9

Adjusted for:





Net gain on disposal of a portion of the Corporation’s U.S.
wholesale fuel business

(41.0)

(41.0)

Net foreign exchange gain

(22.8)

(1.1)

(33.5)

(5.3)

Release of deferred tax asset valuation allowance

(4.6)

(33.6)

Acquisition costs

2.9

0.4

6.7

2.2

Restructuring costs attributable to shareholders of the Corporation

0.9

2.6

4.5

10.5

Net gain on the disposal of the Corporation’s interests in CAPL

(61.5)

Income tax expense following the asset exchange
transactions with CAPL

2.7

Impairment charge on CAPL’s goodwill

55.0

Tax benefit stemming from the decrease of the statutory income tax rate in Sweden

(6.2)

Compensatory payment to CAPL for divestiture of assets, net of non-controlling interests

5.0

Gain on the disposal of the marine fuel business

(3.2)

Tax impact of the items above and rounding

9.3

22.1

(17.9)

Adjusted net earnings attributable to shareholders of the Corporation,
as previously reported

521.0

295.0

2,220.0

1,874.0

Estimated pro forma impact from transition to IFRS 16

(6.0)

(28.0)

Adjusted net earnings attributable to shareholders of the Corporation

521.0

289.0

2,220.0

1,846.0

It should be noted that adjusted net earnings is not a performance measure defined by IFRS, but we, as well as investors and analysts, consider this measure useful for evaluating the underlying performance of our operations on a comparable basis. Note that our definition of this measure may differ from the one used by other public corporations.

Dividends

During its June 29, 2020 meeting, the Board of Directors declared a quarterly dividend of CA 7.0¢ per share for the fourth quarter of fiscal 2020 to shareholders on record as at July 9, 2020, and approved its payment for July 23, 2020. This is an eligible dividend within the meaning of the Income Tax Act (کانادا).

For fiscal 2020, the Board of Directors declared total dividends of CA 26.5¢ per share, an increase of 17.8% compared with fiscal 2019.

Profile

Couche-Tard is the leader in the Canadian convenience store industry. که در ایالات متحده, it is the largest independent convenience store operator in terms of the number of company-operated stores. که در اروپا, Couche-Tard is a leader in convenience store and road transportation fuel retail in the Scandinavian countries (Norway، سوئد و دانمارک), in the Baltic countries (Estonia، Latvia و Lithuania), as well as in Ireland, and has an important presence in Poland.

As of April 26, 2020, Couche-Tard’s network comprised 9,414 convenience stores throughout آمریکای شمالی, including 8,221 stores with road transportation fuel dispensing. Its North American network consists of 18 business units, including 14 in ایالات متحده covering 48 states and 4 in کانادا covering all 10 provinces. Approximately 109,000 people are employed throughout its network and at its service offices in آمریکای شمالی.

که در اروپا, Couche-Tard operates a broad retail network across Scandinavia, Ireland، Poland, the Baltics and روسیه through 10 business units. As of April 26, 2020, Couche-Tard’s network comprised 2,710 stores, the majority of which offer road transportation fuel and convenience products while the others are unmanned automated fuel stations which only offer road transportation fuel. Couche-Tard also offers other products, including aviation fuel and energy for stationary engines. Including employees at branded franchise stores, approximately 22,000 people work in its retail network, terminals and service offices across اروپا.

In addition, under licensing agreements, close to 2,350 stores are operated under the Circle K banner in 15 other countries and territories (Cambodia، Egypt، Guam، Guatemala، Honduras، Hong Kong، اندونزی، Jamaica، Macau، مکزیک، Mongolia, New Zealand, عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ویتنام), which brings the worldwide total network to close to 14,500 stores.

For more information on Alimentation Couche-Tard Inc. or to consult its annual Consolidated Financial Statements and Management Discussion and Analysis, please visit: https://corpo.couche-tard.com.

The statements set forth in this press release, which describes Couche-Tard’s objectives, projections, estimates, expectations or forecasts, may constitute forward-looking statements within the meaning of securities legislation. Positive or negative verbs such as “believe”, “can”, “shall”, “intend”, “expect”, “estimate”, “assume” and other related expressions are used to identify such statements. Couche-Tard would like to point out that, by their very nature, forward-looking statements involve risks and uncertainties such that its results, or the measures it adopts, could differ materially from those indicated in or underlying these statements, or could have an impact on the degree of realization of a particular projection. Major factors that may lead to a material difference between Couche-Tard’s actual results and the projections or expectations set forth in the forward-looking statements include the effects of the integration of acquired businesses and the ability to achieve projected synergies, uncertainty related to the duration and severity of the current COVID-19 pandemic, fluctuations in margins on motor fuel sales, competition in the convenience store and retail motor fuel industries, exchange rate variations, and such other risks as described in detail from time to time in the reports filed by Couche-Tard with securities authorities in کانادا و ایالات متحده. Unless otherwise required by applicable securities laws, Couche-Tard disclaims any intention or obligation to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise. The forward-looking information in this release is based on information available as of the date of the release.

Webcast on June 30, 2020، در 8:00 A.M. (EDT)

Couche-Tard invites analysts known to the Corporation to send their two questions to its management before 7:00 P.M. (EDT) on June 29, 2020, at [email protected].

Financial analysts, investors, media and any individuals interested in listening to the webcast on Couche-Tard’s results which will take place online on June 30, 2020، در 8:00 A.M. (EDT) can do so by either accessing the Corporation’s website at https://corpo.couche-tard.com and by clicking in the “Investor Relations/Corporate presentations” section or by dialing 1-866-865-3087 or 1-647-427-7450, followed by the access code 7266314#.

Rebroadcast: For individuals who will not be able to listen to the live webcast, a recording of the webcast will be available on the Corporation’s website for a period of 90 days.

SOURCE Alimentation Couche-Tard Inc.

لینک های مربوطه

http://corpo.couche-tard.com

پاسخی بگذارید